måndag 26 december 2011

Livsöden

Igår tittade jag på Kokvinnorna,  en intressant dokumentär om två kvinnor och deras liv. Den kommer säkert att gå på tv fler gånger så passa på att se den om ni får chansen.
Att få se hur andra lever sina liv får mig alltid att fundera lite över mitt eget liv. Jag stör mig med jämna mellanrum på att jag fortfarande vid 32 års ålder inte vet vad jag vill jobba med. Tack vare att jag har jobbat i butik och på dansbandsveckan några år så vet jag i alla fall att serviceyrken inte riktigt passar mig. Sista året som jag jobbade på dansbandsveckan gav tjejen jag jobbade med mig en plastgaffel så att jag skulle kunna "peta" lite på de drygaste gästerna. Nu högg jag aldrig någon gäst med plastgaffeln men jag hade stor lust till det ett par gånger.
Vad det kommer att bli av mig får nog framtiden utvisa.

1 kommentar: