onsdag 21 december 2011

Bra och konstiga idéer.

När man bor i en sådan här liten by så krävs det att det finns driftiga människor för annars händer det ingenting här. Nu finns det en del driftiga människor här som kommer på olika idéer med jämna mellanrum. En del saker som de kommer på förvirrar mig mest och gör att jag funderar på om de driver med mig.

När en i byn förklarade för mig att lösningen på problemet med vargar som smög runt var att hägna in byn hade jag lite svårt att komma på ett svar. Det har än så länge inte blivit av och jag tror inte att det kommer att hända.

En något bättre tanke som genomfördes var att ställa en bokhylla i byhuset som folk kunde lämna böcker i som de tröttnat på. På så sätt får vi i byn möjlighet att läsa böcker som andra lämnat där. Sist jag var och letade efter en bok så hittade jag Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Om ni inte har läst den gör det.

Ett annat projekt i byn är en gemensam potatisodling. Nu var det inte så många i byn som valde att vara med i det projektet och så mycket potatis till människor blev det inte. Däremot så passade sorkarna på att äta upp det mesta av potatisen så de blev nog glada.

1 kommentar: