torsdag 22 september 2011

Förändring och förvirring

Jag börjar med att skriva att Madde nej det blir nog aldrig något vettigt av mig men det går bra ändå.

Jag har kommit till insikten att jag avskyr mina studier. Inte direkt någon nyhet men jag tänkte bita ihop och fortsätta men nu har jag ändrat mig. Jag ser ingen anledning att lägga ett år till på något som jag tycker är så hiskeligt tråkigt och som jag inte lär mig något av. Sannolikheten att jag får något jobb sen tack vare utbildningen känns inte troligt. Eller finns det kanske någon som vill anställa mig så kan jag förklara vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att det ska vara meningsfullt att kalla en eTjänst för eTjänst? Efter för många delkurser så är det i stort sett det enda som jag har lärt mig.

Nu tänker jag istället hitta något som jag brinner för och plugga det även om det inte leder till något jobb. Jag tillbringar hellre ett år med att plugga något som känns meningsfullt för mig. Blir det sen så att jag kommer att jobba på ica eller något liknande så har jag i alla fall ägnat något år av mitt liv åt att faktiskt göra något som jag vill. Nu ska jag bara hitta något som jag brinner för

2 kommentarer:

  1. Klart att du ska göra det du brinner för! Har aldrig förstått mig på folk som gör saker för pengar eller för att man borde.
    Och du är ju redan nåt vettigt - min syster.
    Ännu vettigare om du vågade dig hit nångång :)

    SvaraRadera
  2. Det låter bra ! Man mår så mycket bättre när man gör nånting man tycker om. Att det ska leda till jobb och pengar är inte relevant.
    Och när du ska skaffa ny hund... Som en annan sa, det känner du i hjärtat när det är dags.
    Träningskompisen har bara fått plocka bort hundar i ung ålder och den senaste hunden var jag med när det hände, väldigt smärtsamt :(
    Det finns en tid för allt, under tiden hinner du kolla upp så att den framtida hunden når upp till dina kriterier.

    SvaraRadera