torsdag 1 september 2011

En hund fattas

Vilda-meduza crackerjack 20080918-20110901
Det finns beslut som är riktigt svåra att fatta och som gör obeskrivligt ont i hjärtat. För ett tag sedan fattade jag beslutet att Toker skulle avlivas. Anledningen till det är att han har fått ärrvävnad på båda ögonlocks kanterna av att ha fått hår bortbränt så pass många gånger på grund av distichiasis. Att bränna fler gånger var inte ett alternativ utan istället skulle det då bli kryo behandling. Även det skulle leda till ärrbildning och någon garanti för att håren inte skulle komma tillbaka kunde inte veterinärerna ge. Att utsätta Toker för ännu mer utan någon garanti för att det någonsin skulle bli bra kände jag inte var ett alternativ.

Toker avlivades idag och utan mitt stök är det tomt

6 kommentarer:

  1. Jag förstår ditt beslut. Men oj så svårt det måste vara. Och tomt... jag som tyckte det var tomt när Gåva var på hundhotell i några dagar... Många styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Meen ! Fy vad jobbigt !!! Ett fruktansvärt beslut att ta, men samtidigt så osjälviskt och jag tror alla förstår ditt beslut !
    Mängder med styrkekramar från oss !

    SvaraRadera
  3. Älskade lilla struthunden!

    SvaraRadera
  4. En bamsekram till dig från Moragänget

    SvaraRadera
  5. Åh vilket svårt beslut för dig! Jag förstår dig till fullo! Vem vill plåga sitt djur och att det ändå inte ska bli bra!

    Många styrkekramar till dig!

    SvaraRadera