måndag 12 september 2011

Bayrarna flyr från mig

Jag börjar misstänka att Yana och Freyja börjar tröttna på mig. I helgen så har vi varit ute i skogen många timmar och hundarna verkar gilla det. När vi har kommit hem från vändorna i skogen så har hundarna lagt sig i korgarna och sovit. Efter ett par timmar med vila så blir jag rastlös och jag tvingade ut sambon och hundarna i skogen igen. Yana tröttnade efter ett tag på att vara i skogen och hon satte sig på en hög sten och satt där och såg sur ut. Då gav jag upp och vi åkte hem. Nu på morgonen när sambon skulle till jobbet så skyndade sig både Yana och Freyja till bilen. Det börjar nästan kännas som om bayrarna flyr från mig

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att du upplever det så, men en väldigt bra bild till inlägget :) Ser kul ut när de tittat åt vart sitt håll.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, om du vill kan du få byta med Kent.

    Kiros följer gladeligen med honom ut i skogen men så fort husse böjer sig ner med bärplockaren anfaller Kiros husse väldigt aggressivt. När husse slutar plocka är Kiros nöjd och skuttar iväg men när husse böjer sig igen är Kiros på honom. Husse provade flera gånger men fick lov att ge upp för att inte bli biten ordentligt.

    Är det detta som kallas för vallning? Kreaturet husse får inte stanna!

    Jag som trodde att bayrarna trivdes i skogen...

    SvaraRadera
  3. Åsa: Haha stackars Kent. Jodå Yana gillar skogen men hon gillar inte regn. I yanas värld ska man vara inomhus när det regnar

    SvaraRadera