lördag 30 juli 2011

Tripp till Mora

För omväxlings skull så åkte vi inte till Mora för hundträning utan jag skulle till optikern. Det finns en optiker på närmare håll nämligen en synsam butik i Malung. Jag lär mig av mina misstag och ett besök i den synsam butiken för ett par år sedan räckte för mig. Om man sitter hemma och kastar två tärningar så är det lika stor chans att tärningarna visar rätt styrka som om man gör en linsundersökning på synsam i Malung. Hundarnas träning blev att promenera på gågatan i Mora bland folk och att vänta vid en bänk med sambon medan jag gjorde min linsundersökning. Medan sambon väntade på mig så var det en man som också väntade på någon på gågatan. Den mannen hade Toker tydligen något emot, hela tiden som mannen var där så hade Toker full koll på honom. Att Toker bevakar någon människa har aldrig hänt tidigare, han morrade inte eller något sånt utan han satt bara tyst och bevakade personen hela tiden. Om Toker som älskar allt och alla är skeptisk mot någon person tror jag absolut att det var något lurt med den personen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar