fredag 17 juni 2011

Nu vet vi hur Freyja reagerar på älg

Igår på kvällen tänkte vi åka en bit så vi skulle slippa promenera på vägen genom byn. I perioder är det väldigt mycket timmerbilar som kör på vägen här och det är inte så kul att gå på vägen då. Freyja var ute i trädgården och Toker och Yana hängde på mig när jag skulle hämta deras koppel. Plötsligt hörde jag och sambon att Freyja skällde vilket är ovanligt för hon brukar mest skälla på Toker och Yana för att få igång dem på lek. Jag gick ut på altanen för att se vad det var som hon skällde på. Till min förvåning såg jag en älg på ängen runt 100m bort. I det läget blev det full fart på mig så att jag skulle hinna knuffa in Toker i huset innan han såg älgen. Vi har bara fårstängsel runt tomten och hundarna brukar respektera det som en gräns men jag tror inte för ett ögonblick att det skulle hindra Toker när det kommer till älg. När vi hade fått in Toker och Yana i huset gick sambon och jag till Freyja. Freyja fortsatte att skälla och älgen sprang iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar