söndag 3 april 2011

Helg


Den här helgen har det inte blivit så mycket tid över för hundarna men promenader har de fått i alla fall. Att det har varit dåligt med tid  för hundarna beror på att jag i veckan kom fram till att jag var trött på att taket i hallen såg för jäkligt ut. Får jag för mig något så gör jag det omedelbart. Jag hade ett svagt minne av att vi hade takfärg i källaren och det hade vi. Så jag satte helt enkelt fart och målade taket. När det var gjort kunde jag ännu en gång konstatera att tapeterna i hallen är fula. De som ägde det här huset tidigare måste ha haft en förkärlek för den rosa färgen, nästan alla tapeter och golv har en rosa ton och jag hatar rosa. Igår började jag därför riva ner tapeterna i hallen och det är jag inte klar med än. Det lutar åt att hallen kommer att bli målad i någon ljus färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar