tisdag 25 januari 2011

Tur i oturen

Jag kan konstatera att det är tur att jag inte har anmält Toker till någon lydnadstävling. Igår upptäckte jag att han har utslag på två tassar mellan trampdynorna. Han har haft det en gång tidigare och då blev det en vända till veterinären. Veterinären kunde inte säga vad det berodde på men skrev ut en salva som minskar på kliandet och gör att det läker fortare. Vi hade kvar av salvan så nu lufsar Toker runt med tratt och salva på tassarna. Det är någon veckas karenstid på den salvan så därför är det tur att inga tävlingar var planerade för oss.

Nu går det att se bilder på kullen som sambon ska köpa valp från och jag måste erkänna att de är rätt söta.

3 kommentarer:

  1. Det är lättare att se skillnad på collievalpar ;) Men söta är de helt klart! :D

    SvaraRadera
  2. Inte underligt att han kliade sig och var något orolig om det är besvär med tassarna. Krya på dig Toker!

    SvaraRadera
  3. Tassarna börjar redan se bättre ut så snart slipper han nog tratten igen. Tyvärr så kan jag nog inte ursäkta att det gick dåligt på tävlingen p.g.a att han hade problem med tassarna eftersom jag inte vet om han hade det då. Men jag kan i alla fall konstatera att han inte var helt sig själv på tävlingen om det sen beror på tassarna eller för lite träning vet bara Toker och han vill inte berätta

    SvaraRadera